Het selecteren van B2B-adressen op basis van een branchecode kan een effectieve manier zijn om gerichte marketing- of leadgeneratie uit te voeren. Maar wat als je B2B-doelgroep geen specifieke branchecode heeft? Het is dan iets uitdagender om je doelgroep te identificeren, maar het is nog steeds heel goed mogelijk om dit te doen. NextBI heeft hiervoor een techniek ontwikkeld genaamd Lead online. Lead online vindt en verzamelt alle gewenste informatie binnen het geheel van ongestructureerde data die online beschikbaar is. De hits van de specifieke zoekopdracht die vrij in te vullen is, zijn afkomstig van websites, webshops, social media of onderliggende technologie en code van websites.
Geschatte leestijd: 4 minutes
Inhoudsopgave
B2B-marketing en leadgeneratie ontgrendeld met Lead online
Lead online is zeer nuttig bij B2B-marketing en leadgeneratie. Met de techniek van Lead online kunnen we namelijk precies de informatie vinden die voor jou van meerwaarde is om bijvoorbeeld kansrijke leads te verzamelen. Dit kan onder meer een specifieke bedrijfsactiviteit of andere relevante informatie omvatten. Zo kunnen we bijvoorbeeld alle installateurs van zonnepanelen voor je in kaart brengen of organisaties die voor klanten het fulfilmentproces uit handen nemen. Ook kunnen we bestanden samenstellen van bijvoorbeeld bedrijven die op Facebook of Instagram adverteren, een ISO certificering hebben of communiceren over vacatures of beursdeelname. Daarnaast is Lead online ook inzetbaar voor leadkwalificatie. Het kan als input dienen bij het automatisch filteren en kwalificeren van leads op basis van vooraf gedefinieerde criteria, waardoor je je tijd en middelen kunt richten op de meest veelbelovende prospects. Denk je eens in welke mogelijkheden er zijn om met Lead online tot jouw specifieke B2B-doelgroepbestand te komen!
Boost je B2B online marketing
Naast het creëren van een ideaal B2B-doelgroepbestand is Lead online ook inzetbaar voor je online marketingstrategieën. Je kunt het inzetten om informatie te verzamelen over concurrenten, branchegegevens, productkenmerken en andere relevante marktgegevens op basis waarvan je marketingstrategieën aan kunt passen en je concurrentiepositie kunt verbeteren. Ook is Lead online van toegevoegde waarde bij contentmarketing door relevante onderwerpen en trending keywords te identificeren, waardoor je waardevolle inhoud kunt maken die aansluit bij de interesses van je doelgroep. Waar je Lead online ook voor inzet, je kunt erop vertrouwen dat B2B-gegevens veilig en effectief verzameld worden terwijl altijd de relevante wet- en regelgeving nageleefd wordt.
Kortom, bedrijfsinformatie met Lead online kan je helpen om je B2B-marketingstrategie te verfijnen, je leads te kwalificeren en te converteren, en uiteindelijk je bedrijf te laten groeien door meer waarde te bieden aan je doelgroepen.