Data management is belangrijk, ook voor het MKB
Organisaties beschikken over steeds meer data. Om de data die je al jaren verzamelt, succesvol in te kunnen zetten, is goede datakwaliteit een vereiste. Is de data die je inzet niet actueel of onvolledig, dan werkt de data juist tegen je. Het analyseren van je data levert dan onbetrouwbare inzichten op die een verkeerde focus en extra kosten met zich meebrengen. Met data management onderhoud, actualiseer en beheer je efficiënt je data. Correcte gegevens zorgen uiteindelijk voor een hoger rendement op sales- en marketingcampagnes en bieden inzicht in kansrijke potentiële groeimogelijkheden. Ook belangrijk hierbij, zijn de veelvuldig besproken rechten van privépersonen in de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). De privacywet lijkt misschien alleen van toepassing op bedrijven die zich richten op consumenten, maar de regels gelden voor alle organisaties die persoonsgegevens verwerken. Bedrijfsgegevens zoals een telefoonnummer of persoonlijk e-mailadres kunnen namelijk ook herleidbaar zijn naar een persoon.