Groeien met je B2B organisatie? Zet de account based strategie in
De belangrijkste onderwerpen in het draaiboek van een B2B marketeer zijn Google Analytics, het CRM systeem, SEO en social media. Alles waar de marketeer zich mee bezighoudt, heeft linksom of rechtsom te maken met één van deze onderwerpen. Uiteindelijk draait alles om één ding; leads. Hoe meer leads hoe beter. Verhoog nu het aantal leads dat converteert naar een klant met toekomstperspectief via Account based marketing. Het is een manier van leadgeneratie waarbij belangrijke accounts worden gezien als markt op zich. De trechter die voor zoveel mogelijk leads zorgt, wordt nu omgedraaid en is gefocust op een aantal specifieke accounts. De ROI van deze strategie is aanzienlijk hoger in vergelijking met de traditionele marketingstrategieën. De belangrijkste eerste stap in deze strategie is om te bepalen wie deze specifieke accounts zijn. Wie zijn je beste klanten? Leer deze klanten kennen. Wie zijn de beslissers in de organisatie, hoe kenmerkt de organisatie zich en wat houdt de organisatie bezig. Met deze informatie en het uitvoeren van gerichte campagnes kun je je specifieke accounts veel meer betrekken bij jouw bedrijf en jouw merk. Maak hierbij gebruik van je kennis op het gebied van Google Analytics, het CRM systeem, SEO en social media en niets staat je groei meer in de weg.
Wat zijn de voordelen van de account based strategie?
Hoe begin je met een account based strategie?
Het belang van een actuele klantendatabase
Wil je meer weten over de account based strategie of het updaten van je klantendatabase? Neem gerust contact met ons op.