Skip to main content

Stel met Lead online jouw ideale B2B prospectlijst samen

Het rendement op sales- en marketingcampagnes wordt voor een groot deel bepaald door de data die je inzet. Bieden de talloze selectiecriteria en kenmerken die beschikbaar zijn, jou niet de mogelijkheid om jouw ideale B2B doelgroep samen te stellen? Dan is Lead online dé oplossing. Met Lead online vind je prospects online.

Prospectlijst op basis van keywords

Met Lead online stelt NextBI een prospectlijst samen op basis van keywords en synoniemen van deze keywords. De keywords bepaal je helemaal zelf. Met de techniek van Lead online worden de door jou bepaalde keywords en synoniemen verzameld binnen alle ongestructureerde data die online beschikbaar is, zoals ook zoekmachines zoekwoorden halen uit de content van websites. Denk bij ongestructureerde online data aan het totaal van websites, webshops en social media. De hits kunnen bovendien worden uitgebreid met een zoekopdracht in het volledige aanbod van HTML, CSS en JavaScript, de informatie over een website die developers gebruikten om de website te bouwen maar die niet zichtbaar is. We zoeken hiermee binnen de onderliggende technologie en code van websites met behulp van een TAG die een bepaald zoekwoord bevat. Het voordeel van deze uitgebreide mogelijkheid is dat er meer keyword mogelijkheden zijn. Zo genereren we bijvoorbeeld een prospectlijst van bedrijven en organisaties die een bepaald CMS systeem gebruiken, die gebruik maken van Facebook of LinkedIn of gebruik maken van Woocommerce, shopify, Google ads etc. Alles is dus mogelijk om te zoeken naar precies de informatie die voor jou van meerwaarde is om een prospectlijst met kansrijke nieuwe klanten samen te stellen.

Hoe werkt Lead online?

De eerste stap in het Lead online proces is het bepalen van het belangrijkste keyword of meerdere keywords en eventueel synoniemen van deze keywords. De keywords dienen als input voor de online zoekopdracht op het wereldwijde web. Het zoeken van de keywords in de content en social media kanalen is een volledig geautomatiseerd proces. Het doel van Lead online is dat je in contact kunt komen met kansrijke nieuwe klanten. Kansrijk omdat je op basis van een bepaald keyword dat de prospect online gebruikt, weet dat de prospect interesse zal hebben in jouw product of dienst. De gevonden gegevens vanuit de hits worden tenslotte gekoppeld aan de actuele database van NextBI om overige relevante gegevens toe te voegen zodat je de dataset direct kunt inzetten voor o.a. sales- en marketingcampagnes.

Altijd beschikken over de juiste actuele data

De datasets worden beschikbaar gemaakt via een HTTPS verbinding voor een veilige uitwisseling van gegevens en kunnen zowel eenmalig als periodiek worden opgebouwd. Je bent zo verzekerd van een veilige toegang tot al je databestanden. Ook updates van datasets kunnen volgens de gewenste frequentie beschikbaar worden gesteld. We kunnen d.m.v. ‘Bewaking’ dagelijks de mutaties aanleveren zodat je altijd over nieuwe en actuele leads beschikt.

Dit vind je waarschijnlijk ook interessant

Lists4Europe
International targeting

Onderdeel van Europees consortium Lists4Europe

Sinds 2013 is B2B Adressen (voorloper van Next BI, red.), dé specialist voor het leveren…
Datavisualisatie
Not part of a category

Verzamelen en standaardiseren van data

Data verzamelen en opschonen Is je bedrijfsdata verspreid over diverse systemen en bestanden? Dan is…
Effectieve datavisualisatie
Not part of a category

Wat zijn de geheimen voor een effectieve datavisualisatie?

5 geheimen voor een effectieve datavisualisatie Het doel van datavisualisatie is het optimaal communiceren van…

Leave a Reply

Looking for leads?