Skip to main content

Creëer inzichten met Data analyses

Data driven marketing verwijst naar marketingactiviteiten die zijn gebaseerd op gegevens over jouw klanten en de markt waarbinnen je opereert. Data analyses spelen een grote rol bij Data driven marketing want door het analyseren van de gegevens, creëer je inzichten in je markt. Met de patronen en trends die in beeld worden gebracht in analyses, kun je effectief aan de slag om je bedrijfsprocessen te optimaliseren en de resultaten van je sales- en marketinginspanningen te verbeteren.

Inzicht in je meest kansrijke doelgroep

Data driven marketing geeft je inzicht in je meest kansrijke doelgroep. Door de data die in je organisatie beschikbaar zijn, te updaten, te verrijken met relevante informatie en te analyseren, leer je je doelgroep beter kennen en kun je heel gericht je klanten bereiken. Door deze data vervolgens af te zetten tegen de complete bedrijvendatabase, kan je potentieel worden bepaald en worden ingezet voor andere analyses die je helpen om succesvolle en doelgerichte beslissingen te nemen. Je ontdekt waar je een sterke positie hebt en waar je kansen liggen. Met deze informatie is de juiste focus te bepalen en worden je commerciële kansen in kaart gebracht waarmee je de meest rendabele route kunt uitstippelen voor de toekomst.

FAQ’s Data driven marketing

Wat is Data driven marketing?

Bij Data driven marketing worden marketingactiviteiten van een bedrijf gebaseerd op gegevens die bekend zijn over haar klanten en de markt waarbinnen zij opereert. Door deze gegevens te analyseren, worden nauwkeurige inzichten gecreëerd die de marketeer vertaalt naar bruikbare en succesvolle beslissingen.


Welke voordelen heeft Data driven marketing?

Data driven marketing geeft je concreet inzicht in hoe marketinginspanningen presteren. Zo weet je wat wel werkt en wat niet. Dit stelt je in staat om je processen te optimaliseren. Bij Data driven marketing kun je bovendien je doelgroep en je markt analyseren zodat je een steeds beter inzicht in je klanten en marktpotentieel krijgt. Dit helpt je om heel doelgericht sales- en marketingcampagnes uit te voeren zodat je betere resultaten behaalt en je marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt besteed.


Waarom Data driven marketing?

Data driven marketing zorgt voor groei en succes van je onderneming. Met Data driven marketing weet je namelijk wie je meest kansrijke nieuwe klanten zijn en het maakt je groeikansen inzichtelijk voor upsell, cross-sell en klantenbinding. Door data driven te werken, ga je uit van een volledig beeld. Hierdoor ben je verzekerd van een betrouwbaar inzicht in je marktkansen en de prestaties van je sales- en marketingcampagnes. Zowel voor grote als kleine organisaties geldt; met Data driven marketing stijgt je omzet en dalen je marketingkosten.

 

Dit vind je waarschijnlijk ook interessant

Lists4Europe
International targeting

Onderdeel van Europees consortium Lists4Europe

Sinds 2013 is B2B Adressen (voorloper van Next BI, red.), dé specialist voor het leveren…
Datavisualisatie
Not part of a category

Verzamelen en standaardiseren van data

Data verzamelen en opschonen Is je bedrijfsdata verspreid over diverse systemen en bestanden? Dan is…
Effectieve datavisualisatie
Not part of a category

Wat zijn de geheimen voor een effectieve datavisualisatie?

5 geheimen voor een effectieve datavisualisatie Het doel van datavisualisatie is het optimaal communiceren van…

Leave a Reply

Looking for leads?