Dataverrijking bij gepersonaliseerd drukwerk
“Gepersonaliseerd drukwerk met behulp van dataverrijking levert een respons rate op van meer dan 40% in tegenstelling tot de typische 2% respons voor algemene ‘junk’ mail.”
Hoe meer je weet van je klanten en prospects, hoe effectiever en gerichter je met hen kunt communiceren. Met extra kenmerken en gegevens van je klanten heb je immers een beter inzicht dat essentieel is om rendement te halen uit je sales- en marketingacties: je spreekt je doelgroep correct aan en je aanbod is op hun behoeften en interesses afgestemd.
Belangrijke feiten over gepersonaliseerde mailings
- Gepersonaliseerde mailings scoren altijd beter.
- Met extra informatie over klanten en prospects kun je optimaal anticiperen op wensen en behoeften. Dit levert je tevreden klanten en klantbinding.
- Meer contactgegevens door dataverrijking maken een multichannel benadering mogelijk. Communicatie via meerdere kanalen is effectiever en levert je meer klanten en meer omzet op.
Hoe werkt Dataverrijking?
Met Dataverrijking wordt je klanten- of prospectbestand automatisch vergeleken met een externe bedrijvendatabase. De bestanden worden aan elkaar gekoppeld zodat elk gewenst kenmerk uit de externe database aan jouw bestand kan worden toegevoegd. Zo kun je de namen van beslissers toevoegen aan je bestand zodat je mailing terecht komt bij de juiste persoon. Ook kenmerken die waardevol zijn bij het selecteren van je meest geïnteresseerde prospects kun je toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan het aantal geautomatiseerde werkplekken als je een IT bedrijf bent. Of ben je op zoek naar bedrijven die recent verhuisd zijn om je dienstverlening aan te bieden? Ook startende ondernemingen kunnen extra interessant voor je zijn. Zo zijn er nog veel meer specifieke kenmerken.
Zie jij het belang van het verrijken van je bestanden in en besteed je er voldoende aandacht aan?