Skip to main content

Ben je op zoek naar nieuwe klanten of wil je meer halen uit je prospectie inspanningen? Overweeg dan eens om de data die je hiervoor inzet te verrijken. Door data verrijken, wordt de kwaliteit van de gegevens beter en ontbrekende gegevens worden toegevoegd. Dit zie je meteen terug in de resultaten van je campagnes.

 

 

Geschatte leestijd: 5 minuten

 

Data verrijken en updaten

Data verrijken is een geautomatiseerd proces waarbij de organisaties, instellingen, stichtingen of verenigingen uit jouw database worden opgezocht in de bedrijvendatabase van NextBI. Vervolgens kunnen jouw gegevens worden geüpdatet of aangevuld met extra informatie en kenmerken. Zo beschik je over actuele gegevens en kun je klanten en prospects veel gerichter segmenteren en benaderen. Dit resulteert in een hogere ROI.

 

Betere doelgroepsegmentatie en efficiënter contact

Een completer klantprofiel zorgt ervoor dat je een betere doelgroepsegmentatie kunt uitvoeren. Met doelgroepsegmentatie verdeel je de totale doelgroep onder op basis van onderlinge overeenkomsten of juist onderlinge verschillen. Zo kun je gericht het deel van je doelgroep benaderen dat jouw boodschap zeker relevant vindt. Doelgroepsegmentatie wordt ook gebruikt om de meest ideale mediamix in te kunnen zetten. In sommige gevallen is het effectiever om met een deel van de doelgroep op een andere manier te communiceren om een zo hoog mogelijke respons te behalen. Data verrijken zorgt bovendien voor actuele informatie. Ga je bijvoorbeeld je data inzetten bij een telemarketingcampagne, dan is het uiterst belangrijk om de juiste telefoonnummers in je bestand te hebben om efficiënt in contact te komen met je klanten of prospects.

 

Tal van kenmerken en informatie

NextBI heeft tal van standaard kenmerken waarmee je je data kunt verrijken. Denk hierbij o.a. aan actuele adresgegevens, telefoonnummers, namen van DMU en het aantal medewerkers per locatie. Maar er is nog veel meer mogelijk. Zo kan NextBI bij data verrijken ook gegevens vanuit BAG toevoegen aan je bestand. De BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) bevat informatie zoals bouwjaar, oppervlakte en gebruiksdoel van het pand op het adres in je database. NextBI heeft daarnaast Lead online ontwikkeld. Een oplossing waarmee op basis van tags (zoekwoorden) de gewenste kenmerken online worden opgespoord waarmee jij je data kunt verrijken. Je vindt hiermee precies de informatie die voor jou van meerwaarde is om een prospectlijst met kansrijke nieuwe klanten samen te stellen of jouw klantenbestand te verrijken.

 

Zo werkt data verrijken

Er zijn 2 manieren waarop je bij NextBI je data kunt verrijken. De eerste optie is online via Mijndoelgroep.nl. Via onze webshop voor zakelijke adressen kun je de gewenste standaard kenmerken eenvoudig aan je bestand toevoegen. Je uploadt je bestand zelf en geeft aan met welke informatie je het bestand wilt verrijken. De shop vertelt je vooraf hoeveel gegevens er beschikbaar zijn en wat het tarief is. Wil je het liever laten doen of wil je gebruik maken van BAG gegevens of Lead online, neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. Daarnaast is het mogelijk om een abonnement te nemen op data verrijken. Een abonnement is een data oplossing voor de lange termijn. Hiermee wordt jouw klantenbestand namelijk continu up to date gehouden en beschik je altijd over de meest relevante informatie over je klanten en prospects. Ook de levering van nieuwkomers binnen jouw doelgroep kunnen hierbij een belangrijk onderdeel vormen.

 

FAQ’s data verrijken

 

Wat houdt data verrijken in?

Met data verrijken vul je je adressenbestand aan met informatie die je nodig hebt over je klanten om succesvolle sales- en marketingcampagnes te doen. Data verrijken zorgt bovendien voor actuele bedrijfsgegevens die je campagnes ten goede komen. De volledigheid en actualiteit van de gegevens zijn essentieel wanneer je data inzet voor sales- en marketingcampagnes, data analyses of andere toepassingen.

 

Welke gegevens zijn beschikbaar voor data verrijken?

Naast de standaard bedrijfsgegevens en speciale en unieke kenmerken die aanwezig zijn in externe databases, is het ook mogelijk om je bestand te verrijken met gegevens vanuit BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen). De BAG bevat informatie zoals bouwjaar, oppervlakte en gebruiksdoel van het pand op het adres in je database. Daarnaast kun je met Lead online ontzettend veel informatie over bedrijven verzamelen. Lead online verzamelt kenmerken online op basis van keywords. Deze keywords bepaal je helemaal zelf. Dit maakt de mogelijkheden in kenmerken onbegrensd!

 

Waarom moet je data verrijken?

Met actuele en complete data verhoog je de ROI op sales- en marketingcampagnes. Enerzijds zorgen actuele gegevens er namelijk voor dat je efficiënt in contact komt met je klanten en prospects. Anderzijds maken relevante gegevens het mogelijk om een specifieke en kansrijke doelgroep te segmenteren.

 

Dit vind je waarschijnlijk ook interessant

Kredietwaardigheid
Data management

Verklein je risico’s met kredietwaardigheid

Kredietwaardigheid van bedrijven De kredietwaardigheid van een bedrijf vertelt je in hoeverre het bedrijf aan…
Data marketeer
Data analyse

Word een betere marketeer met data

Met data word je een betere marketeer De hoeveelheid data waarover een marketeer kan beschikken,…
Dataverrijking
Data driven marketing

Meerwaarde door Dataverrijking

Dataverrijking bij gepersonaliseerd drukwerk “Gepersonaliseerd drukwerk met behulp van dataverrijking levert een respons rate op…

Leave a Reply

Op zoek naar leads?