Marketing is niet vanzelf succesvol. Het begint bij een goed plan en duidelijke doelstellingen die je voor je organisatie voor ogen hebt. Om de doelstellingen te behalen, is een goed doordachte strategie nodig. Wist je dat data een grote rol speelt bij het succes van je marketing? Data helpt je namelijk bij het opstellen en behalen van je doelstellingen. Hieronder ontvang je 3 tips om je marketing succesvol te maken door het inzetten van data.
#Tip 1 Maak je data inzichtelijk en functioneel
Door alle informatie die je hebt over je klanten en prospects te uniformeren en in één database samen te voegen, kunnen je markt- en klantinformatie inzichtelijk worden gemaakt zodat je ziet in welke markt je een sterke positie hebt en welke afzetmarkt het meeste oplevert. Zo legt NextBI jouw adressenbestand met klanten en prospects naast de totale B2B database met alle organisaties in Nederland en geeft inzicht in hoe groot de marktomvang, je marktaandeel en je marktpotentieel is. Dit kan ook online via de webshop van NextBI. Je ontdekt commerciële kansen die je kunt benutten om succesvoller te ondernemen. Een voorwaarde voor zinvolle analyses is wel dat de informatie die je gebruikt compleet en up-to-date is. Alleen dan zijn de conclusies betrouwbaar en bruikbaar.