Aan de slag met AI
Wordt AI (Artificial Intelligence ofwel Kunstmatige intelligentie) al toegepast binnen jouw organisatie? Deze intelligentie door computers waarmee data-gedreven beslissingen genomen worden, is een onderwerp dat steeds belangrijker wordt binnen ondernemingen die succesvoller willen worden.
Wat kun je met AI?
Met AI optimaliseer je niet alleen je organisatie en alle processen die er plaatsvinden. Het belangrijkste is dat je ermee in kaart kunt brengen wat de behoeften en wensen van je klanten zijn en ontdek je dus hoe je de omzet van je organisatie kunt verhogen. Begrijp je je klanten en weet je met welke problemen en knelpunten zij te maken hebben, dan kun je ze beter van dienst zijn. Je kunt ze de oplossingen bieden waar behoefte aan is.
Data gedreven beslissingen
Vervolgens komen Business Intelligence en klantsegmentatie om de hoek kijken. Met behulp van AI spoor je het voorspellende vermogen van BI aan. En door het slim segmenteren van je klantenbestand, kun je vervolgens heel gericht je producten en/of diensten aan de meest geïnteresseerde groep klanten aanbieden. Uiteindelijk kunnen organisaties dankzij AI en BI data gedreven beslissingen nemen die nodig zijn om succesvol te zijn of te blijven.
Zijn jouw data klaar voor AI?
Organisaties bewaren klantgegevens nog veel te vaak ik verschillende systemen of databases. Dit is vaak het geval wanneer bedrijven fuseren met ieder eigen systemen die niet correct worden samengevoegd of wanneer verschillende afdelingen van een organisatie werken in verschillende databases. De tegenstrijdigheden in de databases maken een organisatie zwak. Data dient immers als bouwsteen voor de BI. Om de data op orde te krijgen, heeft het niet veel zin om de databases zonder voorbewerking handmatig met elkaar te gaan vergelijken om de simpele reden dat zelfs een verschil in schrijfwijze van een straatnaam al verwarring oplevert. Het matchen met een actuele externe database waarbinnen schrijfwijzen voldoen aan de NEN normering is noodzaak. Zijn jouw data klaar voor AI?