Skip to main content

Goede adressenbestanden zorgen voor goede resultaten

Door extra aandacht te besteden aan je klant- en prospectbestanden, behaal je betere resultaten met je marketingactiviteiten. De opbrengst van je investering in je acties staat of valt met de actualiteit en volledigheid van de gegevens in je adressenbestanden.

#Tip 1 Houd je adressenbestanden actueel!

Je klantbestand is het belangrijkste adressenbestand in je organisatie. In dit bestand bewaar je alle gegevens die je hebt van je klanten. Veel organisaties investeren dan ook in een gedegen CRM systeem om de informatie zo goed mogelijk te bewaren. Daarnaast is een goed CRM systeem ook toegankelijk voor alle sales- en marketingcollega’s. Nu maar hopen dat iedereen die toegang heeft tot het systeem, alle gegevens foutloos ingeeft. De belangrijkste voorwaarde waar een CRM systeem aan moet voldoen om effectief te zijn, is tenslotte dat de gegevens die erin staan kloppen. En hoe blijven de gegevens up-to-date? Worden bijvoorbeeld verhuizingen en wijzigingen van contactpersonen in het CRM bijgewerkt?
Door je klantbestand te laten updaten voordat je het toepast voor marketingactiviteiten, behaal je aanzienlijk betere resultaten. Zo worden bij het updaten van je bestand opgeheven en failliete organisaties gekenmerkt, verhuizingen doorgevoerd en typefouten hersteld.

#Tip 2 Verrijk je adressenbestanden

Hoe meer informatie je hebt over je klanten en prospects, hoe specifieker je doelgroepen in kaart kunt brengen en hoe gerichter je kunt communiceren. Heb jij voldoende informatie over je klanten en prospects om optimaal te kunnen segmenteren? Voeg waarde toe aan je adressenbestanden door ze met een extern adressenbestand te vergelijken en verrijken met waardevolle marketingkenmerken. Denk bijvoorbeeld aan oprichtingsdatum, type vestiging of aanwezigheid webshop.
Er is ontzettend veel mogelijk, dus wat is interessant voor jou om te weten gezien je aanbod? Daar waar nog niet bekend, kun je ook contactpersonen en telefoonnummers toevoegen voor een gerichtere communicatie.

#Tip 3 Analyseer je klantenbestand

Je adressenbestanden geven je veel kostbare informatie. Zo is je klantenbestand een exacte weergave van je doelgroep. De kenmerken van je klanten vertonen hoogstwaarschijnlijk overeenkomsten. Weet je welke kenmerken jouw klanten overeenkomstig hebben? Deze kun je als blauwdruk gebruiken om andere organisaties met dezelfde kenmerken te selecteren uit een externe complete database. De kans is groot dat deze look-a-likes van je klanten geïnteresseerd zijn in je aanbod. Vergroot je kans van slagen!

Wil je meer weten over het kopen van een adressenbestand of het actualiseren, verrijken of analyseren van je klantenbestand?

Dit vind je waarschijnlijk ook interessant

Lists4Europe
International targeting

Onderdeel van Europees consortium Lists4Europe

Sinds 2013 is B2B Adressen (voorloper van Next BI, red.), dé specialist voor het leveren…
DTG overname DR3DATA
Algemeen

DTG overname DR3DATA

DTG realiseert met overname DR3DATA de meest rijke en complete B2B marketingdatabase van Nederland Amsterdam,…
Datavisualisatie
Business Intelligence

Verzamelen en standaardiseren van data

Data verzamelen en opschonen Is je bedrijfsdata verspreid over diverse systemen en bestanden? Dan is…

Een reactie achterlaten

Op zoek naar leads?