Met Data opschoning ben je je concurrentie altijd een stap voor
Voordelen van data opschoning:
- Door gebruik van actuele gegevens, bereik je met direct mail of telefonische acquisitie precies de juiste organisaties.
- Met de juiste data voorhanden verliezen medewerkers binnen sales en marketing niet onnodig veel tijd en kunnen zij zich focussen op communicatie en verkoop.
- Schone data levert betrouwbare inzichten op over o.a. je doelgroep, product- marktcombinaties en je marktaandeel op basis waarvan je adequate beslissingen kunt nemen.
Het belang van data opschoning groeit
De 4 stappen
Nadat je direct mail is verstuurd of je telefonische actie is afgerond, kun je aan de hand van de resultaten al snel zien of het adressenbestand dat je hebt gebruikt, is verouderd. Helaas is de investering dan al gedaan. Het is lucratiever om je adressenbestand op te schonen voordat je het inzet voor je sales- of marketingactie. Helemaal nu je weet dat het belang van data opschoning groeit doordat het aantal mutaties toeneemt. Al snel zijn je klantenbestand en prospectbestand te groot om hier een handmatige klus van te maken. Geen probleem want NextBI heeft hier een geautomatiseerde oplossing voor.
# Stap 1 Aanleveren van bestanden
# Stap 2 Matchen van je adressenbestand met de totale bedrijvendatabase
# Stap 3 Matchen met de historische bedrijvendatabase
# Stap 4 Behouden van datakwaliteit
Wil je meer weten over data opschoning of wil je weten hoe het met de kwaliteit van jouw bestanden is gesteld? Neem gerust contact met ons op. Wij geven je kosteloos advies over data en data oplossingen.