Wil je effectief in contact komen met je meest kansrijke B2B prospects
De juiste B2B doelgroep benaderen en effectief met interessante leads communiceren? Begin met het verzamelen van informatie over je doelgroep met behulp van webcrawling. Met webcrawling worden social media, website content en webshops afgezocht naar de zoekwoorden die jij opgeeft. Zo vind je op basis van de belangrijkste kenmerken van je doelgroep, de meest interessante leads en weet je wat hen bezighoudt. De gevonden gegevens worden voor je opgeslagen in een bestand dat je direct kunt inzetten voor je sales- en marketingacties. Je kunt ook een klanten- of prospectbestand laten verrijken met specifieke gegevens vanuit een webcrawling opdracht. Zo kun je heel gericht in contact komen met je klanten en prospects.
Standaard oplossing of maatwerk?
Er is al jaren een trend gaande waarin standaard softwareoplossingen verkozen worden boven maatwerk oplossingen. Zo ook in de branche van data en data oplossingen. Webshops voor adressen en producten zoals Bedrijvenzoeker en allerlei API oplossingen voor CRM- en ERP-systemen zijn daar mooie voorbeelden van. De voorkeur voor standaard oplossingen is op zich logisch want deze zijn over het algemeen goedkoper en sneller. De vraag is echter in hoeverre de standaard softwareoplossing een resultaat geeft dat aansluit op je wensen en eisen. Dat is het mooie van webcrawling oplossingen. Zij voeren specifieke zoekopdrachten voor je uit en leveren eigenlijk maatwerk terwijl het crawlen een geautomatiseerd proces is van het vinden en ophalen van gegevens. Een mooi voorbeeld hiervan is Lead online. Het geautomatiseerde proces van Lead online, gecombineerd met standaard software biedt een maatwerk oplossing.