Binnen elke organisatie is men op zoek naar een krachtige strategie om klanten aan te trekken, merkloyaliteit op te bouwen en winstgevendheid te vergroten. Het creëren van een 360 graden klantbeeld is er zeker één van. Met extra bedrijfsinformatie en inzicht in je klanten kun je het verschil maken.
Geschatte leestijd: 5 minuten
Inhoudsopgave
Vind met Lead online de informatie die je zoekt
Bij het creëren van een 360 klantbeeld is Lead online een waardevol instrument om nauwkeurig de informatie te vinden die voor jou van belang is. Lead online is zowel inzetbaar voor het samenstellen van een prospectlijst als voor het verrijken van jouw klantendatabase. Met de search techniek voeren we een zoekopdracht uit op basis van keywords. Deze keywords bepaal je helemaal zelf. De NextBI bedrijvendatabase met 3,6 miljoen bedrijven, rechtspersonen en organisaties in Nederland, vormt een betrouwbaar uitgangspunt voor het verzamelen van de extra informatie om jouw data verder te kwalificeren. We doorzoeken websites, webshops en social media en zorgen ervoor dat jij jouw meest kansrijke B2B-doelgroep helder in kaart hebt.
Toepasbaarheid extra bedrijfsinformatie
Met extra bedrijfsinformatie door middel van Lead online kun je verschillende waardevolle activiteiten uitvoeren om je bedrijf te verbeteren en je concurrentiepositie te versterken. Enkele belangrijke mogelijkheden zijn onder andere:
-
- Marktonderzoek: Extra bedrijfsinformatie kan worden gebruikt voor diepgaand marktonderzoek. Door meer te weten te komen over de markttrends, concurrentie, klantbehoeften en demografische gegevens, kun je strategische beslissingen nemen die je bedrijf helpen groeien.
- Doelgroepsegmentatie: Met extra bedrijfsinformatie kun je je doelgroep beter begrijpen en segmenteren. Door te weten welke soorten klanten je bedient en wat hun behoeften en voorkeuren zijn, kun je gerichtere marketingcampagnes opzetten en producten of diensten ontwikkelen die beter aansluiten bij hun wensen.
- Concurrentieanalyse: Extra bedrijfsinformatie kan je helpen om je concurrenten beter te begrijpen. Door informatie te verzamelen over hun producten, marketingstrategieën en klanten, kun je inzichten verkrijgen die je kunnen helpen om je eigen strategieën te verbeteren en je concurrentiepositie te versterken.
- Klantrelatiebeheer: Door meer te weten te komen over je klanten, kun je een meer gepersonaliseerde benadering hanteren en de klanttevredenheid verhogen. Extra bedrijfsinformatie kan helpen bij het opbouwen van sterke en langdurige relaties met je klanten.
- Innovatie: Extra bedrijfsinformatie kan dienen als inspiratiebron voor innovatie. Door de markt en de behoeften van je klanten nauwlettend in de gaten te houden, kun je nieuwe producten, diensten of bedrijfsmodellen ontwikkelen die waarde toevoegen en je onderscheiden van de concurrentie.
Bovendien biedt Lead online waardevolle ondersteuning bij contentmarketing door het identificeren van relevante onderwerpen en trending keywords, waardoor je hoogwaardige content kunt ontwikkelen die aansluit bij de interesses van je doelgroep.
Enkele populaire voorbeelden van verzamelde bedrijfsinformatie
-
- Wanneer een bedrijf verhuist, volgt automatisch een mutatie in de bedrijvendatabase van NextBI en vervolgens in de bestanden van onze klanten. Maar voor veel organisaties heeft het juist meerwaarde om vooraf te weten welke bedrijven gaan verhuizen. Met Lead online is dit mogelijk en kun je bedrijven binnen jouw doelgroep die van plan zijn om te gaan verhuizen, op het juiste moment een voorstel doen!
-
- Met Lead online is het ook mogelijk om te zoeken naar bepaalde evenementen of termen op websites en social mediakanalen van bedrijven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een beursdeelname of onderwerpen als duurzaamheid, C2C of MVO. interessant voor jou? Ook bepaalde certificeringen die op een site genoemd worden, zijn met behulp van Lead online op te sporen.
-
- Lead online vindt ook leads op basis van technische aspecten van bijvoorbeeld een website. Denk aan bepaalde beveiligingsmodules, gebruik van Googleproducten of koppelingen met diverse Marketing Automation platformen.