Creëer inzichten met Data analyses
Inzicht in je meest kansrijke doelgroep
FAQ’s Data driven marketing
Wat is Data driven marketing?
Bij Data driven marketing worden marketingactiviteiten van een bedrijf gebaseerd op gegevens die bekend zijn over haar klanten en de markt waarbinnen zij opereert. Door deze gegevens te analyseren, worden nauwkeurige inzichten gecreëerd die de marketeer vertaalt naar bruikbare en succesvolle beslissingen.
Welke voordelen heeft Data driven marketing?
Data driven marketing geeft je concreet inzicht in hoe marketinginspanningen presteren. Zo weet je wat wel werkt en wat niet. Dit stelt je in staat om je processen te optimaliseren. Bij Data driven marketing kun je bovendien je doelgroep en je markt analyseren zodat je een steeds beter inzicht in je klanten en marktpotentieel krijgt. Dit helpt je om heel doelgericht sales- en marketingcampagnes uit te voeren zodat je betere resultaten behaalt en je marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt besteed.
Waarom Data driven marketing?
Data driven marketing zorgt voor groei en succes van je onderneming. Met Data driven marketing weet je namelijk wie je meest kansrijke nieuwe klanten zijn en het maakt je groeikansen inzichtelijk voor upsell, cross-sell en klantenbinding. Door data driven te werken, ga je uit van een volledig beeld. Hierdoor ben je verzekerd van een betrouwbaar inzicht in je marktkansen en de prestaties van je sales- en marketingcampagnes. Zowel voor grote als kleine organisaties geldt; met Data driven marketing stijgt je omzet en dalen je marketingkosten.