Skip to main content

DTG realiseert met overname DR3DATA de meest rijke en complete B2B marketingdatabase van Nederland

Amsterdam, 1 februari 2016 – DTG maakt vandaag de overname van databedrijf DR3DATA (voorloper van NextBI, red.) bekend. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland, waarin bedrijfsdata wordt gecombineerd met actuele online data en de uitgebreide profieldata uit detelefoongids.nl. Deze overname stelt DTG in staat om, in samenwerking met DR3DATA, haar klanten producten aan te bieden op het gebied van doelgroepsegmentatie, dataverrijking, data-analyse en datakwaliteit.

Unieke en onafhankelijke B2B marketingdatabase

Door de overname van DR3DATA verstevigt DTG haar positie als hét onlinemarketingservices bedrijf voor het MKB in Nederland en haalt het gespecialiseerde kennis en kunde in huis. “Door onze krachten te bundelen en alle data, die beide organisaties nu nog los van elkaar beheren, met elkaar te integreren, ontstaat er een ronduit unieke en onafhankelijke B2B marketingdatabase,” aldus Erik Hoekstra, CEO DTG. “Eén die ons in staat stelt om zowel onze huidige klanten als nieuwe bedrijven, binnen zowel klein als groot MKB, nog beter van dienst te zijn op het gebied van onlinemarketingservices. Wij zien data als startpunt van veel gesprekken met ondernemers om vanuit daar maximaal rendement op hun online sales- en marketinginspanningen te realiseren. We breiden met deze overname ons productportfolio versneld uit. We kijken ernaar uit het team van analisten en statistici van DR3DATA te verwelkomen en toe te voegen aan onze DTG-familie.”

Partner voor bedrijven in Nederland die nieuwe klanten willen winnen en klanten willen behouden

DR3DATA is de partner voor bedrijven in Nederland die nieuwe klanten willen winnen en klanten willen behouden. Ondernemers krijgen inzicht in wie hun meest kansrijke prospects zijn en hoe zij deze optimaal kunnen bereiken. De marketingdatabase wordt voortdurend uitgebreid, met daarbij als belangrijkste pijlers: doelgroepsegmentatie, dataverrijking, analyse en datakwaliteit. Naast deze oplossingen biedt het bedrijf datagedreven marketingtools waarmee ondernemers effectief aan klantenbinding kunnen doen. Ondernemers maken bovendien gebruik van de dienstverlening van DR3DATA om een 360 graden klantbeeld te ontwikkelen waarmee zij hun omzet naar een hoger niveau tillen.
Door de overname wordt DR3DATA, met 20 medewerkers, per direct onderdeel van DTG. Het bedrijf wordt een bedrijfsonderdeel van DTG dat zelfstandig onder deze naam blijft opereren vanuit de vestiging in Roosendaal. Financiële details over deze overname worden niet verstrekt.

Over DR3DATA

DR3DATA staat bekend om haar expertise in data en waardevolle marketingkenmerken. Het is de missie van DR3DATA om B2B ondernemingen te helpen sales- en marketinginformatie doeltreffend te gebruiken. Hiertoe levert zij diensten met betrekking tot Benelux-data, datamanagement en data-intelligence, om zo ondernemingen via slimme en innovatieve oplossingen meer datagedreven en succesvoller te maken.

Dit vind je waarschijnlijk ook interessant

Lists4Europe
International targeting

Onderdeel van Europees consortium Lists4Europe

Sinds 2013 is B2B Adressen (voorloper van Next BI, red.), dé specialist voor het leveren…
DTG overname DR3DATA
Algemeen

DTG overname DR3DATA

DTG realiseert met overname DR3DATA de meest rijke en complete B2B marketingdatabase van Nederland Amsterdam,…
Datavisualisatie
Business Intelligence

Verzamelen en standaardiseren van data

Data verzamelen en opschonen Is je bedrijfsdata verspreid over diverse systemen en bestanden? Dan is…

Een reactie achterlaten

Op zoek naar leads?