Wienerberger, bouw- en bestratingsmaterialen van keramiek
Hoe blijft Wienerberger optimaal in contact met haar klanten?
Hoe houdt zij haar klanten optimaal op de hoogte van de ontwikkelingen?
Wienerberger gaat nog een stap verder met de NextBI API
Door gebruik te maken van de API en hiermee op afstand een beroep te doen op de actuele en marktdekkende bedrijvendatabase van NextBI, maakt Wienerberger niet alleen het invullen van het webformulier voor haar klanten heel laagdrempelig. Het verhoogt ook de kwaliteit van de gegevens die worden ingevoerd op het webformulier waardoor de werkprocessen aan de achterkant aanzienlijk worden verbeterd. “Voor ons is het noodzakelijk dat het ingevoerde postcode en huisnummer klopt met de data die wij in ons CRM-systeem hebben staan. We gebruiken deze combinatie om te achterhalen of het een nieuwe of bestaande klant betreft. Bij een bestaande klant wordt automatisch de aanvraag gekoppeld aan de gegevens van deze klant in het CRM-systeem. Is dit niet het geval, dan wordt een nieuwe klant aangemaakt. Daarnaast wordt de data vanuit het webformulier gebruikt om monsters te versturen. Datakwaliteit is derhalve erg belangrijk. De oplossing van NextBI verbetert de kwaliteit substantieel.”
Filter
Startbaan 6
1185 XR Amstelveen
KvK nummer: 20078697
IBAN: NL98RABO0305995170
BIC: RABONL2U
BTW nummer: NL0094.75.898.B01