Schneider Electric vertrouwt op datakwaliteit en kennis

Schneider Electric met marktgeoriënteerde insteek behoefte aan nog essentiëlere B2B informatie

Schneider Electric loopt voorop in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering. Zij biedt IoT-oplossingen die naadloos integreren en in realtime data verzamelen, analyseren en hierop reageren. Schneider Electric stelt met haar specifieke oplossingen, bedrijven in verschillende branches en sectoren in staat om veiligheid, efficiëntie, betrouwbaarheid en duurzaamheid enorm te verbeteren.

“Doelgroepsegmentatie kwam al snel als belangrijk aandachtspunt naar voren”

Enkele jaren geleden koos Schneider Electric voor een transformatie van productgeoriënteerde naar marktgeoriënteerde organisatie. Doelgroepsegmentatie kwam al snel als belangrijk aandachtspunt naar voren. Vanuit het hoofdkantoor werden verticals benoemd voor gerichte marketing- en salesactiviteiten. Schneider Electric maakte gebruik van Salesforce (wereldwijd leider in cloudbased CRM-software) en was altijd al scherp op datakwaliteit. Met haar marktgeoriënteerde insteek groeide echter de behoefte aan essentiële informatie om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Bovendien was de dataset in de loop der jaren behoorlijk verouderd waardoor er sprake was van waste.

“Een groot voordeel op lange termijn is dat de verbeterde kwaliteit van de dataset behouden blijft”

Om de datakwaliteit te optimaliseren en de bedrijfsgegevens compleet te maken, schakelde Schneider Electric de professionele hulp van NextBI in. “NextBI is de enige leverancier die een tailor made oplossing heeft kunnen bieden op onze datawens. Data welke meteen bruikbaar is via onze template, is zeer waardevol voor ons”. Een belangrijke eerste stap was de initiële matching (het vergelijken van de databases van Schneider Electric en NextBI) die zij samen zeer nauwkeurig hebben doorlopen. Vervolgens kon de data van Schneider Electric efficiënt geactualiseerd en verrijkt worden. Een groot voordeel op lange termijn is dat de verbeterde kwaliteit van de dataset behouden blijft. Nieuwe klanten worden namelijk continu en volgens de beschreven wijze aan het bestand toegevoegd en de actualisatie wordt nog altijd periodiek uitgevoerd. Het actuele en complete databestand geeft Schneider Electric bovendien goede analysemogelijkheden. Zo biedt analyse inzicht in haar meest interessante potentials en wordt haar marktpositie beter in kaart gebracht.
Schneider Electric vertrouwt op de datakwaliteit en kennis van NextBI. Zij stuurt haar processen aan op basis van de juiste B2B data. Het gehele traject van Schneider Electric in Nederland is dan ook als best practice ingezet voor de internationale vestigingen.

Startbaan 6
1185 XR Amstelveen

KvK nummer: 20078697
IBAN: NL98RABO0305995170
BIC: RABONL2U
BTW nummer: NL0094.75.898.B01