De franchisemodellen, concernstructuren en gevelnamen binnen hotelketens en -formules zorgen ervoor dat er voor BRITA in termen van dataselectie niet één kant en klare oplossing is. NextBI hanteert hiervoor een aanpak waarbij zij meerdere informatievelden binnen de referentiedatabase tegelijkertijd onder de loep neemt. Zij maakt gebruik van alle geregistreerde namen, handelsnamen, gevelnamen, URL’s en e-mailadresextensies in de NextBi bedrijvendatabase. Wanneer de naam van de opgegeven keten of formule aan één van deze bedrijfskenmerken gekoppeld kan worden, kan NextBI een link maken. Zo kan zij de gegevens leveren van de desbetreffende hotellocatie waarmee BRITA haar campagne effectief kan uitrollen. Tevens kunnen op deze manier de hotelketens en -formules worden opgespoord binnen het segment ‘holdings en financiële holdings’, waarin vaak bedrijven in de horecasector voorkomen.
Na het afronden van de omschreven matching, komt een complete lijst tot stand die effectief kan worden ingezet voor telefonische acquisitie. Uit het geheel van meer dan 100.000 records is namelijk, door het kaf van het koren te scheiden, een selectie van enkele honderden records overgebleven. BRITA kon hiermee kostbare bel-uren beperken en heeft een accurate campagne afgerond omdat een efficiënte en gerichte benadering mogelijk was.